(definicja) – dokument, którego treść została zaproponowana przez prof. Wandę Półtawską. Sygnatariusze tej deklaracji są katolikami, nieobawiającymi się stanąć w konfrontacji z machiną bezprawia forsowaną przez państwo. U tych lekarzy żadna kwestia wątpliwa etycznie nie zostanie rozstrzygnięta wbrew nauce Kościoła i moralności chrześcijańskiej. Należy jednak stwierdzić, że w bezpośrednim kontakcie z klientkami ginekolodzy o niewyeksponowanym w ten sposób sumieniu mają więcej szans na odradzenie sięgania po środki aborcyjne (przy okazji odmowy zgodnej z sumieniem). W przypadku spisania listy lekarzy o których wiadomo, że nie zapiszą tych środków na receptę, ten kontakt będzie niemożliwy.
Należy zatem roztropnie postępować i osobiście dowiadywać się podczas wizyt, czy dany lekarz jest skorumpowany złem, czy też nie.
To istotne. Nie powinniśmy, jako katolicy, czy ludzie dobrej woli przekonani o złu jakim jest aborcja(definicja) „Wszystkie środki, które pogarszają żywotność zygoty w dowolnym momencie pomiędzy momentem zapłodnienia, a zakończeniem porodu, stanowią w ścisłym tego słowa znaczeniu procedury wywołujące aborcję”. (źródło: Public Health Service Leaflet no. 1066, US Dept of Health, Education, and Welfare, 1963,... More, dopuszczać do wspierania machiny śmierci w osobie lekarza uprawiającego nie sztukę medyczną, a zbrodniczą eugenikę.
Jeśli jednak ktoś z lekarzy wspierających Deklarację chce na tej stronie dać ogłoszenie, proszę o kontakt choćby w celu wsparcia merytorycznego lub praktycznego, może być anonimowo.
<h2>DEKLARACJA WIARY</h2>
Lekarzy katolickich i studentów medycyny w przedmiocie płciowości i płodności ludzkiej
Nam – lekarzom – powierzono strzec życie(definicja) jest to proces, który charakteryzuje organizm, byt; jego cechą wiodącą jest zapewnienie ciągłości procesowi ż. przez funkcje życiowe. Pochodzenie ż. zawsze odsyła do jeszcze wcześniejszego początku wszechrzeczy, do aktu stworzenia z woli i postanowienia Boga. Nauka choć pomaga w rozumieniu... More ludzkie od jego początku…
1. WIERZĘ w jednego Boga, Pana Wszechświata, który stworzył mężczyznę i niewiastę na obraz swój.
2. UZNAJĘ, iż ciało ludzkie i życie(definicja) jest to proces, który charakteryzuje organizm, byt; jego cechą wiodącą jest zapewnienie ciągłości procesowi ż. przez funkcje życiowe. Pochodzenie ż. zawsze odsyła do jeszcze wcześniejszego początku wszechrzeczy, do aktu stworzenia z woli i postanowienia Boga. Nauka choć pomaga w rozumieniu... More, będąc darem Boga, jest święte i nietykalne:
– ciało podlega prawom natury, ale naturę stworzył Stwórca,
– moment poczęcia człowieka i zejścia z tego świata zależy wyłącznie od decyzji Boga.
Jeżeli decyzję taką podejmuje człowiek, to gwałci nie tylko podstawowe przykazania Dekalogu, popełniając czyny takie jak aborcja(definicja) „Wszystkie środki, które pogarszają żywotność zygoty w dowolnym momencie pomiędzy momentem zapłodnienia, a zakończeniem porodu, stanowią w ścisłym tego słowa znaczeniu procedury wywołujące aborcję”. (źródło: Public Health Service Leaflet no. 1066, US Dept of Health, Education, and Welfare, 1963,... More, antykoncepcja(definicja) - w przypadku tzw. "antykoncepcji" hormonalnej: wywoływanie poronienia jako podstawowa metoda oddziaływania na zarodek ludzki. Wbrew obecnemu rozumieniu, antykoncepcja to działanie niedopuszczające do zapłodnienia komórki jajowej. Nieskuteczne "zatrzymanie owulacji" przez używanie sztucznych hormonów (gestagen lub inny środek) jest uzupełnione... More, sztuczne zapłodnienie, eutanazja, ale poprzez zapłodnienie in vitro odrzuca samego Stwórcę.
3. PRZYJMUJĘ prawdę, iż płeć człowieka dana przez Boga jest zdeterminowana biologicznie i jest sposobem istnienia osoby ludzkiej. Jest nobilitacją, przywilejem, bo człowiek został wyposażony w narządy, dzięki którym ludzie przez rodzicielstwo stają się „współpracownikami Boga Samego w dziele stworzenia” – powołanie do rodzicielstwa jest planem Bożym i tylko wybrani przez Boga i związani z Nim świętym sakramentem małżeństwa mają prawo używać tych organów, które stanowią sacrum w ciele ludzkim.
4. STWIERDZAM, że podstawą godności i wolności lekarza katolika jest wyłącznie jego sumienie oświecone Duchem Świętym i nauką Kościoła i ma on prawo działania zgodnie ze swoim sumieniem i etyką lekarską, która uwzględnia prawo sprzeciwu wobec działań niezgodnych z sumieniem.
5. UZNAJĘ pierwszeństwo prawa Bożego nad prawem ludzkim – aktualną potrzebę przeciwstawiania się narzuconym antyhumanitarnym ideologiom współczesnej cywilizacji,
– potrzebę stałego pogłębiania nie tylko wiedzy zawodowej, ale także wiedzy o antropologii chrześcijańskiej i teologii ciała.
6. UWAŻAM, że – nie narzucając nikomu swoich poglądów, przekonań – lekarze katoliccy mają prawo oczekiwać i wymagać szacunku dla swoich poglądów i wolności w wykonywaniu czynności zawodowych zgodnie ze swoim sumieniem.
„Wysokim uznaniem darzymy tych lekarzy i członków służby zdrowia, którzy w pełnieniu swojego zawodu ponad wszelką ludzką korzyść przenoszą to, czego wymaga od nich szczególny wzgląd na chrześcijańskie powołanie. Niech niezachwianie trwają w zamiarze popierania zawsze tych rozwiązań, które zgadzają się z wiarą i prawym rozumem oraz niech starają się dla tych rozwiązań zjednać uznanie i szacunek ze strony własnego środowiska. Niech ponadto uważają za swój zawodowy obowiązek zdobywanie w tej trudnej dziedzinie niezbędnej wiedzy, aby małżonkom zasięgającym opinii, mogli służyć należytymi radami i wskazywać właściwą drogę, czego słusznie i sprawiedliwie się od nich wymaga.”
Paweł VI, Humanae vitae, 27.
5 III 2014 – Środa Popielcowa